.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناطق نوری:چرا از امام زمان (عج) خرج می‌كنيم؟

رييس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، از انحراف در زمينه‌ شناخت ابعاد زندگی و غيبت امام زمان (عج)، ناشناخته‌ماندن ائمه‌ اطهار و مطرح‌شدن ادعاهای دروغ درباره حضرت مهدی (عج) در جامعه به شدت انتقاد كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين علی‌اكبر ناطق نوری در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و در مراسم احيای شب قدر كه در حرم مطهر امام خمينی (ره) برگزار شد، با اشاره به اين شب‌ها اظهار كرد: «در اين ايام اميرالمومنين(ع) به جرم عدالت‌خواهی، حق‌گويی و مبارزه با ظالمان، ستمگران، منحرفان و متحجران به خاک و خون غلتيد».

وی در ادامه با گرامی‌داشت ياد و خاطره‌ امام راحل، فرزندان ايشان و همه‌شهيدان اسلام، افزود: «امشب علاوه بر شب نوزدهم كه احتمال شب قدر داده می‌شود، به مناسبت جمعه و جمعه شب متعلق به امام زمان هم هست. همه‌ ما از كودكی آموخته‌ايم كه دوازده امام معصوم داريم و به ما آموختند كه آخرين آنها يعنی امام زمان (عج) از نظرها غايب است و تا روزی كه خدا مصلحت بداند او پس پرده‌ غيبت می‌ماند و پس از آن ظهور و برای برقراری عدل و داد با ظلم مبارزه می‌كند. همچنين به ما آموخته‌اند كه در اين دوران منتظر حضرت باشيم، ولی متاسفانه به همين حد اكتفا كرديم؛ در حالی كه زندگی آن حضرت ابعاد بسيار گسترده‌ای دارد».

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان اين كه ايران مركز ثقل شيعه است، ايران را كشور امام زمان(عج) دانست و تصريح كرد: «در زندگی آن بزرگوار سوالات و ابهامات زيادی مطرح است و متاسفانه ما به اين سوالات نپرداخته‌ايم و يا كمتر پاسخ داده‌ايم و كمتر رفع ابهام كرده‌ايم، هم‌چنين در جامعه‌ای كه مركز ثقل تشيع است كمتر آگاهی و معرفت به ابعاد زندگی آن بزرگوار پيدا كرده‌ايم و همين ابهامات و ناشناخته ماندن ابعاد زندگی آن بزرگوار سبب شده عده‌ای شياد و كلاهبردار و هوسران از ناآگاهی و بی‌اطلاعی جامعه سوءاستفاده كنند و بخشی از جامعه را به انحراف بكشانند و بدين ترتيب مدعيان دروغين پيدا شوند و ادعاهای بی‌ربطی مطرح كنند».

ناطق ‌نوری مطرح شدن ادعاهای دروغين در جامعه را بر اثر ناآگاهی جامعه دانست و تاكيد كرد: «ما مسووليم؛ عالمان دينی، مبلغان دينی و اسلامی و محققان اسلامی و همه‌ ما مسووليم. در زمان ائمه معصومين و شخص رسول خدا (ص) تا زمان امام عسگری (ع) هم اصحاب ائمه پيرامون مسائل مربوط به حضرت مهدی (عج) حساس و كنجكاو بودند و هم خود ائمه بيشتر به اين مساله می‌پرداختند. جالب است كه ائمه پيش از غيبت امام زمان (عج) بيشتر به اين مساله می‌پرداختند تا ما در زمان حال كه در زمان غيبت آن حضرت هستيم».

رييس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، در ادامه به بيان برخی ويژگی‌های امام زمان (عج) از ديدگاه روايات شيعه پرداخت و افزود: «تكليف ما در دوران غيبت چيست؟ انتظار چيست؟ علائم آمدن امام زمان چيست و وقتی كه آمد چگونه با ظلم برخورد می‌كند؟ آيا با شمشير وارد می‌شود يا تكنولوژی برتری می‌آورد؟ اينها مسائلی است پيرامون غيبت و ظهور امام زمان، ولی ما تنها به همين اكتفا كرده‌ايم كه آن حضرت غايب است و بعد هم يک دعای ندبه بخوانيم، جمكران برويم، دو ركعت نماز امام زمان (عج) بخوانيم و چند عبارت بگوييم. آيا همه‌اش همين است؟».

وی در عين حال خاطرنشان كرد: «البته اينها خوب است، ولی كافی نيست. وقتی ما و جامعه‌ ما از مسائل اطلاع نداشته باشند آن وقت مشتی شياد می‌آيند و ادعاهايی می‌كنند كه البته اين مسئله هم تازگی ندارد».

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، در ادامه به غيبت صغری و كبرای حضرت مهدی (عج) اشاره كرد و افزود: «در غيبت كوچک و صغری يک نفر رسمی معرفی شده و از جانب حضرت مهدی (عج) بين مردم و آقا واسطه بود و چهار نفر هم پس از آن به عنوان نواب اربعه مطرح بودند».

ناطق‌ نوری همچنين رواياتی درباره‌ نشانه‌های ظهور امام زمان (عج) بيان كرد و با استناد به اين روايات، تاكيد كرد: «هر كس بگويد من خبر دارم كه آقا چه موقع ظهور می‌كند دروغ می‌گويد و هر كس ادعا می‌كند كه ارتباطی دارد و می‌داند آقا همين روزها يا سال‌ها ظهور می‌كند مزخرف می‌گويد. يكی از نشانه‌های ظهور اين است كه در زمين پر از ظلم می‌شود ولی معلوم نيست آن ظلمی كه مدنظر است چه زمانی واقع می‌شود».

رييس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، ادامه داد: «بعد هم آمده است كه عده‌ای به دروغ ادعای ديدن و ارتباط با امام زمان (عج) را مطرح می كنند. هر كس ادعا كند كه من آقا را ديده‌ام و با او ارتباط دارم و آقا به من پيغام داده است، دروغگوست».

ناطق‌ نوری با بيان اين كه از زمان آغاز غيبت كبری اين ادعاهای دروغ هم آغاز شد، به ذكر نام چند نفر از كسانی كه چنين ادعاهای دروغی را در طول تاريخ مطرح كرده‌اند، پرداخت و افزود: «برخی از اين افراد حتی كارنامه و سابقه‌ خوبی داشتند. مثلاً يكی از آنها ابتدا از اصحاب امام زمان (عج) بوده است و بعد كم كم می‌بيند مردم عوام هستند، ادعا می‌كند و كارش می‌گيرد و به طمع مال و رياست ادعای نيابت خاص می‌كند».

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه داد: «كم كم اين ادعاها تا قرن سيزدهم فروكش كرد تا اين كه باز هم يک نفر پيدا شد و ادعای نيابت كرد. جالب است كه اين فرد دوازده امام را قبول داشت، حضرت مهدی (عج) و غيبت را قبول داشت و برای ظهور حضرت دعا می‌كرد. ولی كم كم ادعا كرد كه من نايب هستم و خدمت آقا می‌رسم. بعد هم اين ادعاها در سطح بالاتر و حتی تا ادعای پيامبری ادامه يافت و حالا در زمان ما هم همين‌طور است».

وی استفاده از روزها و شب‌هايی نظير ليالی قدر و ايام محرم را برای نشان دادن راه درست و راه امام ضروری دانست و خطاب به مردم، اظهار كرد: «برادران و خواهران! بهترين راه، راه امامان معصوم است و بعد از ائمه‌ معصومين جانشين آنها علما هستند. شما زندگی ائمه را ببينيد. آيا آنها و حتی شخص رسول خدا از اين ادعاهايی كه برخی افراد الان مطرح می‌كنند مطرح می‌كردند؛ ائمه‌ای كه از همه چيز خبر داشتند و در روايات آمده است كه «اگر اراده كنيم همه چيز را می‌دانيم»، هيچ‌گاه امامان با اصحاب خود اين‌طور برخورد نمی‌كردند كه بگويند من خبرهايی دارم و ارتباط با يک جاهايی دارم؛ برخی افراد دكان باز كرده‌اند».

رييس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، با اشاره به علمای اسلامی و دينی و در راس آنها امام خمينی (ره)، اظهار كرد: «اگر بنا باشد كسی به مركزيت ولايت نزديک باشد، چه كسی می‌تواند از امام نزديک‌تر باشد؟ تمام زندگی امام را ببينيد و بشنويد. امام از اين مسائل و ادعاها نداشت و اصلا چنين مسائلی را قبول نداشت».

ناطق‌ نوری در ادامه با بيان اين كه آدم در اين جامعه گاهی می‌خواهد از غصه گريه كند، افزود: «يک انسان عوام كه حتی بلد نيست قرآن را از رو بخواند چهره‌ای برای خود درست می‌كند و محاسنی می‌گذارد و شالی می‌اندازد و بعد هم ما زيبايی و نورانيتی در او می‌بينيم و چون خيلی زيباست می‌گوييم، خودش است. من نمی‌فهمم اين مسائل يعنی چه؟ يک مشت كلاش و حقه‌باز اين كارها را می‌كنند».

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، هم‌چنين با ابراز تاسف از ناشناخته ماندن ائمه در جامعه، تصريح كرد: «حتی حضرت علی (ع) كه اين همه درباره‌ او حرف می‌زنيم هم ناشناخته مانده است؛ يک عكس و تمثال از او درست می‌كنيم، يک شمشير دو شاخه برای او می‌گذاريم و اين برای ما علامت علی (ع) می‌شود. اين‌ها از كجا آمده است؟».

وی در ادامه بر راهنما بودن علمای اسلام تاكيد كرد و با بيان اين كه عالمان دينی بايد جلو اين افراط و تفريط‌ها را بگيرند، افزود: «اخيرا به استانی رفته بودم. به من گفتند در اينجا محلی درست شده كه جمكران دوم است. چرا كه شخصی در اين‌جا خوابی ديده و دستور داده‌اند در اينجا بنايی بسازند. من از آنها خواهش كردم اين بساط را جمع كنند؛ چرا كه خواب حجت نيست و اين كارها برای اعتقادات مردم ضرر دارد».

رييس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری هم‌چنين گفت: «گاهی هم گفته می‌شود امام زمان (عج) دستور داده است. در اين كه اين كشور، كشور امام زمان (عج)، كشور شيعه و جمهوری اسلامی است و قوانين آن بر مبنای اسلام است، شكی نيست؛ ولی به اين معنا نيست كه هر كاری كه می‌كنيم پس مال اوست؛ چرا از امام زمان (عج) خرج می‌كنيم؟ ما حتی می‌گوييم از اسم مقام معظم رهبری هم نبايد خرج كنيم كه مبادا نام او را تخريب كنيم، ولی عده‌ای درباره‌ امام زمان كه از او بالاتر است، چنين كاری می‌كنند».

ناطق‌ نوری با بيان اين كه كارهای ما بدون نقص نيست، خاطرنشان كرد: «وقتی كارهای ما به اسم امام زمان (عج) تمام شود مردم می‌گويند لابد وقتی آقا هم بيايد همين‌طور مديريت می‌كند؛ پس بهتر است. من اين مسئله را بسيار خطرناک می‌بينم و بسيار ضرر دارد. گاهی با معتقدات مردم بازی می‌كنيم؛ چرا كه با چنين ادعاهايی وقتی مشكلی پيش بيايد مردم آن را از چشم امام زمان (عج) می‌بينند؛ در حالی كه مسووليت كار خود را بايد خودمان به عهده بگيريم».

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان رواياتی از امامان معصوم (ع)، در تشريح نوع مديريت امام زمان (عج)، گفت: «وقتی امام زمان (عج) ظهور كند رشد فكری و عقلی جامعه بالا می‌رود و عقلانيت در جامعه حاكم می‌شود. آن‌قدر رشد و ترقی می‌كنند كه بين آقا و مردم حجابی نيست و علم و فهم بسيار بالاست. قلب‌ها پر از بندگی خدا می‌شود، دروغ محو می‌شود، روح درندگی انسان‌ها از بين می‌رود، امنيت برقرار می‌شود و ديگر فقر وجود نخواهد داشت. مديريت حكومت امام زمان (عج) به گونه‌ای است كه هيچ فقيری وجود نخواهد و عدالت در جامعه سيطره پيدا می‌كند و حتی قطره خونی به ناحق ريخته نمی‌شود».

وی در پايان خطاب به مردم، اظهار كرد: «خواهش من به عنوان يک طلبه‌ كوچک اين است كه سراغ هر شيادی نرويد، راه ائمه را از علما بياموزيد؛ چرا كه مسير درست را عالمان و كارشناسان دينی تعيين مي‌كنند نه هر كسی».

اين مراسم با حضور برخی شخصيت‌ها از جمله حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خمينی، آيت‌الله موسوی بجنوردی، حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاری، حجت‌الاسلام والمسلمين قدرت‌الله عليخانی، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلی ابطحی، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمود دعايی، محمدعلی انصاری، حميد انصاری، محسن رضايی، محمدرضا تابش، حسن قشقاوی و عزت‌الله ضرغامی و ... برگزار شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.